גמילה מפרקוסט

פרקוסט היא תרופה משככת כאבים הניתנת במרשם ומכילה שילוב של אוקסיקודון ופרצטמול. בשל היותה תרופה משככת כאבים, שימוש ממושך בה כרוך בסיכון גבוה לתלות שעלול להוביל להתמכרות ולנזק ארוך טווח. ההתמכרות לפרקוסט נגרמת בשל השפעותיה האופוריות.

התמכרות לתרופות וביניהן פרקוסט היא הפרעה של מערכת העצבים המרכזית. השלב הראשון של המחלה מתבטא בתסמונת גמילה המופיעה בהיעדר השימוש ונעלמת בעקבות צריכת הפרקוסט. כלומר, היא יוצרת מרכיב חדש ומשפיע – דחף לשימוש בתרופה. לכמיהה גורם פסיכולוגי: הסם מצטייר כריפוי, ויחד עם זאת, נטילת התרופה יוצרת שינויים בכמות הקולטנים, וגם הם משפיעים על הכמיהה לתרופה.

שלבי גמילה מפרקוסט

היום הראשון – הגמילה מפרקוסט מתחילה בדרך כלל 8 שעות לאחר נטילת התרופה. תסמיני הגמילה הפיזיים הנפוצים הם תסמינים דמויי שפעת, הצטננות, כאבי שרירים, נזלת, אישונים מורחבים, צמרמורות, גלי חום והפרעות שינה.

2–3 ימים לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה מופיעים תסמיני הגמילה החמורים ביותר: כאבי בטן עזים, בחילות, הקאות שלשולים, רעידות, עצבנות, הפרעות במצב הרוח ועייפות. גם תסמינים דמויי שפעת עדיין נפוצים וכאבי השרירים מתחזקים.

4–7 ימים לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה התסמינים הגופניים פוחתים, התסמינים הפסיכולוגיים מתגברים, והמטופלים יחוו תשוקה לפרקוסט. אף על פי שעד היום השביעי יחלפו תסמיני הגמילה הפיזיים, תסמיני גמילה נפשיים, כדוגמת דיכאון וחרדה, יחריפו.

8 ימים ואילך לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה תסמינים פסיכולוגיים כדוגמת דיכאון וחרדה עלולים להשאיר את המטופלים חסרי תקווה ואף לגרום למחשבות אובדניות. חשוב לציין, שאנשים שהתמכרו לפרקוסט לאורך שנים עלולים לחוות תסמיני גמילה ממושכים העלולים להימשך זמן רב לאחר החודש הראשון.

גמילה מהירה ובטוחה מחומרים אופיאטים היא אפשרית באמצעות רפואה מתקדמת
קבעו פגישת ייעוץ ללא עלות

האם ניתן להיגמל מפרקוסט בצורה מהירה ובטוחה?

בניגוד לטיפולי גמילה מסורתיים כדוגמת גמילה מאלכוהול או מתרופות, טיפול ה־ANR לביצוע גמילה מאופיאטים, מטפל במנגנון האחראי על התלות בנרקוטיקה ומחזיר אותו לאיזון. המשמעות היא שהמטופלים יכולים לחזור לשגרת חייהם הרגילה ללא דחף לנטילת הסם וללא תסמונת גמילה. ANR היא צורת הטיפול הרפואית היחידה שמטפלת בשורש הבעיה הגורמת להתמכרות ולסבל הכרוך בה.   ANR היא שיטת טיפול יעילה ומהירה המשתמשת ברפואה העדכנית והמתקדמת הקיימת היום.

גמילה מפרקוסט באמצעות רפואה מתקדמת

כבר משנת 1994 החל ד"ר וייסמן לעסוק בטיפולי גמילה למכורים לחומרים אופיאטים וזה כולל בין היתר גמילה מהרואין, מתדון, אוקסיקונטין, פרקוסט ועוד. מתחילת דרכו הוא התנגד לייאוש ולקיבעון שאפיינו עד אז את הגישות הטיפוליות לאותם מכורים. ד"ר וייסמן חיפש בעולם הרפואה המתקדמת תשובות הקשורות למהות המחלה ולדרכים לקבלת טיפול גמילה הולם כדי לרפא התמכרות למשככי כאבים ולשאר החומרים האופיאטים. בשל כך הקים יחידה ייחודית לטיפול במחלה בתנאי טיפול נמרץ עם צוות של מרדימים, רופאים ואחיות. מאז ההקמה טיפל באלפי חולים, תוך כדי התקדמות טיפולית ומדעית. בהתאם לכך טיפול הגמילה שפיתח משתכלל ומתקדם במהלך השנים. חשוב לציין, כי אנו פועלים למען גמילה מתרופות שונות.