גמילה מאוקסיקונטין

התמכרות לתרופות היא תופעה ההולכת ומתפשטת שחשוב לטפל בה.

אוקסיקונטין הוא שם מסחרי לתרופה ממשפחת משככי כאבים המכילה חומר פעיל בשם אוקסיקודון. רופאים ממליצים על התרופה כיעילה לשיכוך כאבים, אך יש בה רכיב אופיאואידי, חומר ממכר מאוד.
אנשים רבים התמכרו לתרופה לאחר נטילתה כדי להקל על כאבים שחוו, ובמהירות פיתחו בה תלות מסוכנת.

תסמיני הגמילה מאוקסיקונטין

12–48 שעות לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה ניתן לצפות לתסמינים פיזיולוגיים: בחילות, הקאות, דיכוי תיאבון ותסמינים דמויי שפעת כגון נזלת, חום או כאבי ראש.
3–5 ימים לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה ניתן לצפות להתחלת תסמונת גמילה חריפה כגון: כאבי שרירים, התכווצויות, רעד, הקאות, בחילות וחרדה.
5–10 ימים לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה ניתן לצפות שרוב התסמינים הפיזיולוגיים שהופיעו יפחתו. עם זאת, התסמינים הפסיכולוגיים נוטים להימשך: חרדה, דיכאון, נדודי שינה או אשמה. בעבור חלק מנוטלי התרופה התסמינים הפסיכולוגיים עשויים להיות זמניים, ובעבור הסובלים ממחלות נפש ארוכות טווח כדוגמת הפרעה דו קוטבית, התסמינים המופיעים עלולים להוביל לבעיות בריאות נפשיות רחבות יותר ואף להחמיר אותן.
2–4 שבועות לאחר נטילת התרופה – בפרק זמן זה תסמינים פיזיולוגיים כגון בחילות ותשוקה לתרופה עלולים עדיין להתקיים.

האם ניתן לטפל בתהליך גמילה מאוקסיקונטין בביטחה ללא טיפול ארוך טווח?

בניגוד לטיפולי גמילה מתרופות מסורתיות, שיטת ה־ ANR מכוונת למנגנון האחראי על התלות ומחזירה אותה לאיזון. משמעות הטיפול היא שהמטופלים יכולים לחזור לחיי היומיום הרגילים והבריאים ללא תשוקה לסם וללא תסמונת גמילה. ANR היא שיטת הטיפול הרפואית היחידה שהוכחה. זאת שיטה מהירה בהרבה מטיפולי החלמה ארוכי טווח, והיא מבטלת את הסיכון למנת יתר, סיכון שיכול לנבוע מטיפולים רפואיים כדוגמת טיפול במתדון.

חשוב לציין שיש תרופות שאינן נחשבות נרקוטיות כדוגמת טרמדקס, אך הן עדיין יכולות לגרום להתמכרות במידה והן נמשכות לאורך זמן.

גמילה מסמים באמצעות רפואה מתקדמת

כבר משנת 1994 החל ד"ר אנדרה וייסמן לעסוק בטיפולי גמילה למכורים לחומרים אופיאטים וזה כולל בין היתר גמילה ממתדון, הרואין, אוקסיקונטין, פרקוסט ועוד. מתחילת דרכו הוא התנגד לייאוש ולקיבעון שאפיינו עד אז את הגישות הטיפוליות לאותם מכורים. ד"ר וייסמן חיפש בעולם הרפואה המתקדמת תשובות הקשורות למהות המחלה ולדרכים לקבלת טיפול גמילה הולם כדי לרפא התמכרות למשככי כאבים ולשאר החומרים האופיאטים. בשל כך הקים יחידה ייחודית לטיפול במחלה בתנאי טיפול נמרץ עם צוות של מרדימים, רופאים ואחיות. מאז ההקמה טיפל באלפי חולים, תוך כדי התקדמות טיפולית ומדעית. בהתאם לכך, טיפול גמילה מאופיאטים בשיטת ANR שפיתח, משתכלל ומתקדם במהלך השנים.