כאב אונקולוגי- כאב סרטן

מחלות סרטניות, בפני עצמן, הן לרוב כאלה שלא מתאפיינות בהכרח בכאב כסימפטום מרכזי. עם זאת, כמעט כל מי שמאובחן עם מחלה סרטנית, מקבל טיפול משכך כאבים כזה או אחר, ובמקרים רבים גם מדובר בטיפול עוצמתי באמצעות תרופות אופיאטיות. הסיבה לכך נעוצה במה שקרוי כאב אונקולוגי או כאב סרטן, שנוצר בעקבות הטיפולים הכימותרפיים שהמטופל האונקולוגי עובר כדי להתמודד עם המחלה מסכנת החיים. ההתמודדות עם כאב אונקולוגי מובילה לא פעם למצב של התמכרות לאופיאטים – וזה מצב שצריך לדעת איך להתמודד איתו בפני עצמו.

כאב סרטן – האם גידול סרטני כואב?

התשובה לשאלה האם סרטן כואב אינה חד משמעית, ותלויה מאוד בהקשר ובסוג הסרטן. מחלות סרטניות, בפני עצמן, הן לא מחלות שכאב הוא סימפטום מרכזי שלהן. אם יש מצב משמעותי של כאב, סרטן לרוב לא יהיה המחלה הראשונה שנחשוב עליה, ובצדק, שכן ישנם מצבים רפואיים שכיחים הרבה יותר שמתבטאים באופן עיקרי בכאב. מאידך, בהחלט ישנם מצבים של גידולים כואבים, כמו למשל גידולים שיוצרים לחץ פיזי על עצבים ומייצרים כאב. כך או אחרת, בשורה התחתונה, מחלות סרטניות מובילות לשימוש הרב ביותר בתרופות משככות כאבים, והסיבה לכך היא לא בהכרח המחלה עצמה אלא מה שמכונה כאב אונקולוגי – כאב שנוצר כתוצאה מטיפולים כימותרפיים.

כאב אונקולוגי – מהן ההשלכות של טיפולים כימותרפיים בהקשר של כאב?

טיפול כימותרפי הוא טיפול לא פשוט, שתפקידו כמעט תמיד לרפא או להוביל לנסיגה במחלות סרטניות. הדבר מושג באמצעות פגיעה נרחבת בשורת התאים שממנה התפתח הסרטן – כולל אלה הבריאים. מן הסתם, לטיפולים כאלה יש כמעט תמיד השלכות מרחיקות לכת מבחינת התחושה והחוויה של המטופל. במקרים רבים, הם גם מובילים לכאב משמעותי וכלל גופי. למצב כזה של כאב סרטן יתכן כי יהיו גם השלכות מרחיקות לכת בפני עצמו, משום שהחלשת הגוף ומערכת החיסון בעקבות הטיפולים הכימותרפיים והכאב, יכולה להוביל לפגיעה כללית בבריאות ולסיכון של המטופל. ניתן להבין, אם כן, מדוע ישנו שימוש נרחב כל כך בתרופות אופיאטיות במצבי סרטן.

אופיאטים – כלי התמודדות מרכזי עם כאב אונקולוגי

בשנים האחרונות הולכת וגוברת המודעות סביב הנזק שנגרם כתוצאה משימוש באופיאטים, ועל הצורך ההולך וגובר בטיפולי גמילה מאופיאטים בקרב המשתמשים בהם. עם זאת, אחד השימושים הרפואיים של אופיאטים שעדיין נותר בעינו בשכיחות גבוהה למדי גם כיום הוא עבור כאב אונקולוגי. כאבים אונקולוגיים הם כאבים משמעותיים שפוגעים מאוד באיכות החיים ובהחלמה של המטופל, ונדרשות תרופות עוצמתיות כמו פרקוסט בכדי להתמודד עם הכאבים האלה בצורה טובה. מאידך, כמובן שישנו גם חיסרון משמעותי לשימוש נרחב כל כך באופיאטים.

הבעיה – שימוש קבוע בתרופות מוביל לתלות בהם

התלות בחומרים אופיאטים עלולה להיווצר כאשר החולה נוטל את התרופות לאורך זמן ממושך לאחר טיפולים כימותרפיים משמעותיים ובעקבות כאב סרטני או אונקולוגי. מדובר במצב מורכב מאוד, שהופך למורכב יותר בעקבות המצב הבסיסי של המטופל. התלות באופיאטים מובילה לנזקים נרחבים במערכות שונות בגוף, ויוצרת תלות קשה מאוד אצל מטופלים. הדרך היחידה להיפטר מתלות זו היא בעזרת טיפול מקצועי של גמילה מאופיאטים. זהו בדיוק טיפול ה-ANR שפותח על ידי ד"ר אנדרה וייסמן ומוצע במרפאה שלו.

טיפול ANR – גמילה בדרך רפואית מוכחת

טיפול ה-ANR הוא טיפול רפואי מהפכני, שעושה שימוש במנגנון ההתמכרות עצמו בכדי לנטרל את ההתמכרות ואת הצורך של המטופל בתרופה האופיאטית. אם סבלתם ממצב של כאב אונקולוגי, ובעקבותיו הגעתם למצב של התמכרות לאופיאטים כמו פנטניל – שווה לכם לפנות למרפאה של ד"ר וייסמן. כאן תוכלו להיגמל מאופיאטים בשיטה רפואית מוכחת, תחת הרדמה מלאה, ולשפר משמעותית את איכות החיים והבריאות שלכם בחיים שאחרי הסרטן.