סיפורי אלף לילה ולילה: רופא ישראלי גמל מנהיג ערבי מהתמכרות

סיפורי אלף לילה ולילה: רופא ישראלי גמל מנהיג ערבי מהתמכרות

סיפורי אלף לילה ולילה: רופא ישראלי גמל מנהיג ערבי מהתמכרות

ד"ר וייסמן נוסע למסעות חשאיים במדינות ערב כדי לטפל בבעיות התמכרות. הוא מטייל בין ארמונות, מלווה בצבאות ומטפל במנהיגים נודעים שאת שמם אסור לו לחשוף. "אם אני יכול להקל זו זכות גדולה", הוא מסביר

דוקטור אנדריי וייסמן, מנהל יחידת הגמילה בבית החולים ברזילי הפך לכוכב בתחום הגמילה במדינות ערב בהן גם מדינות שאינן מקיימות קשרים דיפלומטיים עם ישראל. במסעותיו בין סוריה, לבנון, מצרים וירדן הוא אסף חוויות שנדמה שנלקחו מספרי אלף לילה ולילה. ואף טיפל בבעיות ההתמכרות של אחד ממנהיגיה הנודעים של מדינת ערב.

"אתה טס למדינה שאתה לא יודע איך קוראים לה, צבא זר מוביל אותך ואז אתה מוצא את עצמך סגור בארמון עם מלא חיילים מסביב – אתה לא יודע איפה אתה נמצא", הוא מספר על מסע שיגרתי. בסודי סודות הוא מספר על נסיעה אליה יצא תחת מעטה חשאיות בכדי לטפל בהתמכרות למשככי כאבים של אחד ממנהיגי מדינות ערב שאת שמו הוא מנוע מלחשוף.

דוקטור וייסמן  מטייל כדרך קבע בין מדינות ערב ומטפל בחולים באמצעות השיטה שפיתח. "אני מאשפז את החולה בבית חולים ומרדים אותו הרדמה כללית. כשהוא מורדם אני נותן לו חומר ששוטף את הנרקוטיקה. את תופעת הקריז עובר החולה תחת הרדמה", הוא מסביר.

לאחרונה קיבל הדוקטור הישראלי פניות גם מאיראן והספיק להיות באינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה בעולם שאינה מקיימת יחסים דיפלומטיים עם ישראל – לשם הגיע בהזמנה אישית של הנשיאה. עכשיו הוא עוסק בהכשרת מחלקה בבית חולים בבית לחם. "אם אני יכול להקל זו זכות גדולה", הוא מסביר מודע יצא למסע.

 

מקור:

https://www.10.tv/news/54199

Picture of ד"ר אנדרה וייסמן
ד"ר אנדרה וייסמן

ד"ר וייסמן זיהה את השורשים הביולוגיים של התלות באופיואידים, מאז הוא טיפל בהצלחה ביותר מ-24,000 חולים ברחבי העולם הנאבקים בהתמכרות לאופיואידים. לאורך הקריירה שלו, הוא הרצה וחינך אנשי מקצוע בתחום הבריאות בעשרות מדינות ברחבי העולם עד היום.

מידע נוסף:
ניווט מהיר​
יצירת קשר