אזהרה חמורה על טיפול במתאדון / אדולן

מתאדון/אדולן, הוא סם סינטטי ממשפחת האופיאטים.

מתאדון/אדולן משמש, כביכול, לטיפול בחולים שפיתחו תלות בחומרים אופיאטים, (הרואין, סבוטקס, משככי כאבים על בסיס נרקוטי וכו'..).

ההתמכרות להרואין או סמי רחוב אחרים ממשפחת האופיאטים, יוצרת אובדן תיפקוד בסיסי של האדם החי בחיפוש אינסופי לסם, על מנת למעט את הכאב ותופעות הגמילה, יחד עם זאת חיפוש אינסופי באמצעים על מנת לממן את הסם.

במציאות של אובדן תקווה ומצב המחמיר באופן הדרגתי, יחד עם העדר טיפול אפקטיבי בכדי להסיר את התלות, הקהילה הרפואית בנוסף למומחים בהתמכרויות, מצאו לנכון להציע לחולים מתן מתאדון/אדולן כטיפול, המאפשר לחולים לקבל בצורה מסודרת סם אופיאטי כתחליף לסמי רחוב.

בכך, לאפשר לחולה לחיות עם ההתמכרות אך ללא צורך בפעילות עבריינית על מנת להשיגו.

המערכת מקריבה את בריאותו של החולה על מנת למזער את הנזק שהוא יוצר לחברה כולה.

מתאדון/אדולן הינו סם שיוצר השפעה ארוכת טווח המשפיעה על החולה למעלה מ-24 שעות. יחד עם זאת מתאדון/אדולן בהיותו אופיאט סינטטי, מונע מהחולה לחוש כאב, מנטרל בחולה את תחושת הרגש ובכך יוצר שני נזקים חשובים ומשמעותיים ביותר.

הנזק הראשון: ניטרול היכולת של החולה להרגיש כאב שלעיתים רבות מהווה ביטוי ראשוני למחלה המתפתחת בגוף האדם. בכך נוצר מצב כי חולים המקבלים טפול להתמכרותם על ידי מתאדון/אדולן יפתחו מחלות אחרות ללא התראה, אשר יתפתחו מבלי מודעותם ובכך החולים לא פונים לקבלת עזרה רפואית.

בסופו של תהליך אחוז התמותה של חולים המקבלים מתאדון/אדולן הינו גבוה בהרבה משאר האוכלוסיה.

הנזק השני עקב הבידוד הרגשי שהמתאדון/אדולן יוצר, החולים מאבדים קשר רגשי עם סביבתם המיידית ועל כך משלמים החולים ובני משפחתם מחיר כבד שלא יתואר ולא ניתן למדידה.

הרפואה לא סיפקה כלים אפקטיביים על מנת להסיר את התלות ולכן לחולים לא היה מענה ורפואה כך שטיפול במתאדון/אדולן התקבל כטיפול לגיטימי.

לא ולא, מתאדון/ אדולן אינו טיפול לגיטימי!

מזה זמן רב ידועה לנו שורש המחלה של ההתמכרות או התלות בחומרים הללו.

בשימוש ברפואה מתקדמת, ניתן להסיר את התלות לחלוטין, בפרוצודרה רפואית המבוססת על רפואה מתקדמת, המסוגלת להעביר את החולים בזמן קצר למצב של סילוק התלות הפיזית וסילוק הדחף לסם. כאשר מדובר על סמים קשים, מומלץ לבצע טיפול גמילה מסמים.

הטרגדיה נמשכת בכך שמערכות הבריאות בתחום ההתמכרות כל כך מושקעות בטיפולי המתאדון/אדולן ובכך מוצאות את עצמן מחוייבות לטפול מסוכן זה.

למרות שבבית חולים ציבורי השייך למשרד הבריאות קיימת יחידה בשם ANR המבצעת שנים רבות טיפולי גמילה, כמו גמילה ממשככי כאבים המבוססים על רפואה מתקדמת, אנושית, אפקטיבית ובטוחה אך טיפול זה עדיין לא נכלל בסל הבריאות.